Waarom Personal Training?

Vroeg uit de veren, weinig tijd om te ontbijten, drukke dag op het werk. En dan 's avonds geen tijd, maar vooral geen zin om nog uren in de fitness door te brengen en geen vooruitgang boeken. Voor velen een bekend verhaal en een excuus om niet te sporten. Een Personal Training (kortweg “PT”) sessie duurt maximaal 1 uur. Binnen die tijdsspanne kan je er zeker van zijn dat je weer een stapje dichter bent bij jouw doelstelling(en) omdat de training helemaal op jouw is afgesteld. Dit geeft je veel meer motivatie en zelfvertrouwen om te sporten. Tijdens de exclusieve 1-op-1 trainingssessies wordt er zonder enige afleiding of onderbreking gewerkt aan jouw doelen. Er wordt niet gewerkt met tussentijdse evaluaties om je voortgang te bekijken, maar tijdens de trainingen wordt er continue bijgestuurd indien nodig.

Wat maakt mij de juiste persoon om jou te helpen trainen?

Ik heb een grote passie voor het functioneren van het menselijke lichaam. Daarom verdiep ik me zoveel mogelijk in het leren kennen van alle aspecten van de beweging van ons lichaam. Maar al te vaak zie ik mensen sporten/trainen en wel degelijk moeite doen, maar meestal zonder het gewenste resultaat. Op basis van jouw manier van bewegen stel ik een reeks van oefeningen samen. Ik vind het belangrijk dat je zelf weet waarom je een oefening moet uitvoeren. Op die manier ben je veel bewuster van een beweging, hetgeen de kwaliteit van de training ten goede komt. Als FMS© certified trainer gebruik ik 7 stappen die mijzelf en mijn klanten al verbluffende resultaten heeft bezorgd.

Hoe is een training opgebouwd?

Elke training begint met een kleine opwarming van een 5-tal minuten. Dit heeft 2 redenen: enerzijds om de spieren een beetje warm te maken en anderzijds om het hormonale systeem op gang te brengen. Dit laatste is van cruciaal belang omdat het hormonale stelsel van onschatbare waarde is om resultaten te behalen. Na de opwarming volgen enkele mobilisatie oefeningen. Dit zijn enigszins simpele bewegingen die voor mij als trainer enorm belangrijk zijn, want het is tijdens deze oefeningen dat het lichaam veel prijsgeeft. Afhankelijk van het "resultaat" van de mobilisatie oefeningen wordt de training verder opgebouwd. Het hoeft niet herhaald dat er constant rekening wordt gehouden met jouw doelstellingen. Ik ben voorstander van functionele training, zodat je dagelijkse activiteiten vergemakkelijkt worden en verbeteren.